#PrayForGaza

#PrayForGaza

SUPPORTERS

Saturday, February 21, 2015

AKAN TERJAWAB SEGALANYA


Ada sebab mengapa kita mengenali seseorang dalam hidup kita..
Dan ada sebab mengapa kita bertemu dan berpisah dgn mereka..

Tetapi.. sama ada kita perlu mengubah hidup dia atau dia yang bakal mengubah hidup kita..

Allah takkan hadirkan seseorang tu tanpa sebab..
Kerana, jodoh pertemuan itu telah Allah aturkan..

"Suami isteri itu ibarat pakaian kepada yang lain.. dan saling melengkapi antara satu sama lain"
[Tuan Shahrul Mizan]

"Dan kahwinkanlah orang-orang yang sendirian di antara kamu dan orang-orang yang layak (berkahwin) dari hamba-hamba sahayamu yang laki-laki dan perempuan. Jika mereka miskin, Allah akan memampukan mereka dengan kurnia-Nya. Dan Alah Maha Luas (pemberian-Nya), lagi Maha Mengetahui. Dan orang-orang yang tidak mampu menikah hendaklah menjaga kesuciannya sehingga Allah memampukan mereka dengan kurnia-Nya"
[Surah An-Nur : ayat 32 - 33]



Jodoh itu.. kita kena usahakan dan ikhtiarkan..

Tetapi.. dlm berusaha.. kita kena niatkan yang kita cari jodoh ni hanya kerana Allah dan utk mengharapkan redha-Nya. 
Bukan utk suka2.. dan bukan jugak utk bagi kawan respek ke ape ke.. NEVER THINKS LIKE DAT!!

Tapi dlm perkenalan.. bukan bermaksud kita kena mengadap dia 24hour dan main2 mata dgn dia atau berdating bagai dgn si dia. BUKAN DGN CARA MCM TU!!

Tapi jika betul kita nak kenal dia. Kita boleh mengikuti perkembangan dia dalam diam dan just tau apa aktiviti yg dia buat dan cukup dgn mengetahui aktiviti si dia, perihal si dia (tingkah-laku) si dia atau bertanya dgn jiran-jiran si dia, atau susah2 sangat. Cari je la address wali dia. jumpa wali dia. direct terus. kan senang. STRAIGHT TO THE POINT. habis cerita.

Tapi jgn plak main terjah je. Buat dgn cara yang baik. Ingat tu. Jaga maruah pasangan kita, dan Allah akan jaga juga maruah kita.





Just remember this words:

Pasangan hidup itu dicari..
Bukan kerana kecantikan / kekacakan dirinya.
Bukan juga kerana hartanya yang menimbun mcm Billionaire..

Pasangan hidup itu dicari..
Sb.. kita sedar yang kita tak mampu utk meniti liku-liku hidup ini dgn sendiri dan kita memerlukan someone utk selalu setia, suka dan duka, tangis dan ketawa, utk melahirkan zuriat penyambung keturunan dan membina impian yang indah bersama.
Bersama sehingga ke syurga-Nya.


Just remember this:

Pemilik tulang rusuk takkan tertukar tulang rusuk kirinya. Dan jika telah tertulis nama dirinya di luh mahfuz dgn dirimu, Insyaallah.. Akan ketemu jua walau berjuta badai yang melanda.