#PrayForGaza

#PrayForGaza

SUPPORTERS

Tuesday, August 13, 2013

LEFT-HANDED

assalamualaikum.. Salam 6 Syawal buat semua muslimin dan muslimat..
alhamdulillah.. dalam diam.. dh nk masuk seminggu kita beraya dan meraikan bulan Syawal kan?

mesti ada yg dh mula puasa 6.. ada yg dh mula ganti puasa..
ada yg dh mula keje.. balik U, asrama dan mcm2 la..

Syawal kali ni.. sgt2 la meriah dan tak menang tangan dibuatnya..
Raya kedua.. adik-beradik mak datang beraya..
riuh tu..
raya ketiga member sekolah datang beraya dan petangnye plak.. pegi beraya..
haa.. bz btul..
esoknye plak.. Ahad, menghantar adik ke Melaka, balik kampus.. cuti dia pendek jek.. haha.. tapi mak dgn abah je la yg hanta.. kami2 ni.. melayan tetamu kt rumah jek..

dan hari ni,, pun ada sedara-mara mak datang beraya.. huhu..
penuh jugak le rumah nye.. 
yg bez sb melayan budak2 kecik..
ada tu.. bila diajak bermain dan berborak..
sampai tak ingat nk balik.. smpai dia ckp mcm ni

"Fami tak nak balik lagi la.. Fami nak main dgn kakak"

haha.. budak kecik tu..
mana taknya.. kitorang bawa la dia jalan2 taman permainan..
bila dh leka tu.. faham2 sendri la..
smpai tak ingat nk balik rumah.. hehe

okeh.. bukan tu yg topik utama..

tau tak.. hari ni, 13th August 2013 adalah merupakan Hari Orang Kidal Sedunia?
dlm kata lain.. Left-Handers Day.. 
hari orang tak kidal, takde pun ek (sedih)


13th Aug = Left-Handers Day


actually.. sy pun tak tau sebenanye.. 
tp disebabkan, ada pakcik.. yg birthday beliau ari ni.. dan jugak.. seorang yg kidal..
ha,. beliau la yg gtau.. klu tak.. memang takde nye nk amik tau..
almaklumla... sy bukan left-handers..
tp.. adik sy ada yg kidal..
bila wish kt dia.. dia pun mcm blur2..
sb nye. dia pun tak tau wujud hari utk orang kidal mcm mereka2..

Utk pengetahuan kalian semua..
orang kidal ni.. selalu nye kreatif dan pemikiran dia jauh kedepan..
tengok je r mcm Barrack Obama, Albert Einstein, Isaac Newton..

diorang ni dlm diam.. seorang yg kreatif dan.. seorang yg kidal..
haa.. respek sgt2 kt diorang..

Dan utk pengetahuan kalian jugak..
Orang yg kidal ni.. lebih cenderung utk cpat cemas dan malu dlm apa2 yg diorang nk luahkn mahupun apa2 yg diorang nk lakukan.. 
actually fakta ni.. tak berapa nk pasti sgt..
but.. u can confirm it by look around u and observe them..




hehe... walau apa pun... tak sume tau sb apa someone tu boleh jadi kidal.. 
sb nye.. tak semestinye org yg kidal tu ada parents yg kidal jugak..
sb.. my abah n mak tak kidal.. but adik sy kidal..
takde istilah mutation ke.. ape ke.. 
tu sume ketentuan Illahi..

dan.. disebabkan tak ramai yg kidal dlm dunia ni..
sebab tu la.. hari kidal sedunia diraikan pada hari ni (13 Ogos)
dan.. Orang yg kidal ni.. lelaki lebih ramai yg kidal drpd wanita.. tp ratio nye. tak tau la plak.. hehe.. kalau ada yg tau.. bgtau sy ye.. hehe


Ini Fakta.. Bukan Auta
(Klik to view larger image)
mesti sume tak tau kan?? hehe.. by the way..
Happy Left-Handers Day.. dan.. kalau ada member or siblings yg left-handers.. raikan diorang.. sb nye.. diorang anugerah yg terindah drpd Allah utk kita.. =)

Salam lebaran jugak la ye.. hehe.. harap tak terlambat lagi =)

Sunday, August 4, 2013

KENAPA LELAKI KENA PAKAI BAJU MELAYU

Assalamualaikum.. ohaiyo.. hehe..

orite.. sekejap je kn dh nak smpai ke penghujung Ramadhan..
sayu je rse nk tinggalkn.. sb kita tak sure kita dpt ke tak jumpa Ramadhan lagi tahun dpan
lpas tu.. masjid dgn surau pun, terawikh dh kurang orang.. yg ada pun veteran2 dgn warga emas..
warga yg tak berapa nk emas sibuk terawikh dgn tawaf kt shopping kompleks...
yg cashier jd imam.. yg pembeli2 dgn pemborong2 jd makmum..
kt mne cashier ada.. kt situ r diorang beratur lurus membuat saf..

kalau ada sesape yg terasa tu.. ambe mintak maaf la ye...

orite.. mest ada yg dh siap dh baju rye segala sume kn..
ada tu.. 3 bulan sblum Ramadhan lagi dh siap baju rye.. haa.. dahsyat kn.. 

orite.. tbe2 tertanya.. npe ek lelaki ni susah sgt nk pakai baju melayu???
except time hari nikah dgn Hari Raya..
time tu la yg ble tengok abg2 kita ni segak dan tampan berbaju melayu..

tak ke rse mcm bangga bila pakai baju melayu tu?
sb nye.. tu kan baju kebangsaan kita..

Artis K-Pop pun ske pakai baju melayu.. tak faham la npe org M-pop ni tak ske pakai baju melayu..

Mcm Hyun Je Ryu (Now) pun suka pakai baju melayu.. dia ckp dia tertarik lpas tgk kwn kelas dia sntiasa pakai baju melayu.. katanya: 


"Saya suka pakai baju melayu. Ianya sangat selesa dan menarik dipakai. Saya rasa saya nampak lebih segak"


Hyun Je Ryu segak berbaju melayu


tak ke bangga bila artis luar negara pun suka pakai baju melayu.. tp.. kita?? haih..

Lagi satu kan..
bila lelaki ni berbaju melayu, diorang sebenarnya nampak sgt hensem dan macho..
sebab ape??
sb nye.. baju melayu yg dipakai ni akan btul2 ikut saiz badan dan bahu..
kn nampak gagah dan mcm pahlawan melayu terakhir.. hehe..

lagi satu.. bila pakai baju melayu ni..
sebenarnya.. lelaki akan nampak lebih kacak..
kalau tak percaya.. pakai la baju melayu then pegi melamar gurl yg korang minat..
konfem.. diorang jawab, "Yes, I do"

haha.. best kn??
lagi satu.. jgn la asyik pakai baju melayu time raya dgn nikah je..
pakai la time gi majlis nikah mmbe ke.. hari jumaat ke..
hari2 pun takpe.. hehe.. sb nmpak smart sgt...

lagi satu sebab npe lelaki kna pakai baju melayu.. sb korang akan nampak lebih matang dan lebih kacak drpd artis korea.. haha..

tak cye?? tengok r artis2 ni.. sgt la smart dan tampan bila berbaju melayu..


kacak sgt ;)


omeyy angatt =)



sgt macho =)

nampak gagah kn?
paling hensem, fahrin.. hehe

haa.. segak kan?? tak payah susah2 nk gi gym ke bina badan ke ape bila nak pakai baju melayu.. sb baju ni mmg ngam ikut carting badan..

So.. rajin2 la pakai baju melayu ye.. sb anda nampak lebih kacak dan tampan drpd biasa.. 
Adios =)