#PrayForGaza

#PrayForGaza

SUPPORTERS

Thursday, July 18, 2013

DEAR MY FUTURE...

Dear my future husband..

I'm not promised that I can make u laugh, happy and smile everyday.. but I'll promise to be good wife and good mother for our future kids..

Dear my future soul and everything..

I'm not promised that I can be like Princess or Queen.. but.. give me chance to be your queen inside your heart and I'll always listen to you and I'll try to understand you.. and i hope that, u can open your heart for me.. just for me

Dear my future hubby..

I'm not promised that I can be a good cook like Chef Wan or other chef.. but i'll promise that I'll cook for you and take care of your clothes and everyhthing..

I'm not promised that I can be beautiful like Nealofa or Siti Nurhaliza.. but I'll promise that I'll take care of my aurat and my attire.. bcoz I dun want to bring u inside Neraka jahannam...

Dear my future love..

I'm not promised that I can replaced your bestfriend.. but i'll promise that I'll give my shoulder for you to cry.. and be your shadow when you're lonely.. and i'll be your smile when you're sad.. Insyaallah.. and.. when you need me.. I'll always be with you..

And.. Insyaallah.. We will be together until jannatul firdaus...

Lastly..

To my future king of my heart..

Sy perlukan awk sampai bila-bila.. Sudikah awk melalui bersama-sama sy mengharungi bahtera perkahwinan yg bakal dibina nanti sampai bila-bila..


-The End-


Wednesday, July 10, 2013

RAMADHAN TIBA

assalamualaikum.. ohaiyo..

alhamdulillah.. dh pun masuk bulan Ramadhan..
cuaca pun tak terlalu panas.. tak terlalu sejuk..
tp kt sabah ni.. area KK, Sepanggar, Alamesra..
Hujan je.. sejuk je rse.. hehe..
tak rasa sgt mcm kita puasa sb mcm bez la.. sejuk je kn.. mcm kt oversea..
padahal.. over de sea..

"Wahai orang-orang yg beriman! Diwajibkan atas kamu berpuasa sebagai mana diwajibkan atas orang sebelum kamu agar kamu bertaqwa"
[Surah Al-Baqarah: ayat 183]
ni nk story la sikit...

baru je masuk 1 Ramadhan.. dh macam2 ragam manusia kita dapat tengok..
yg paling tak dapat tahan sedih dan kecewa.. bila ada saudara semuslim kita yg ditangkap sb TAK PUASA!!!

kalau uzur ke.. tak sihat sgt ke.. blum cukup umur ke.. boleh la dimaafkan..
tapi..

[X] sihat tubuh badan
[X] akal yg sihat dan tidak gila
[X] dalam keadaan sedar
[X] baligh
[X] wajib utk lelaki dan perempuan

sedih la.. sedih sangat..
dgn perasaan tak malu dan bangga nye..
mereka ni slumber mkn cikedis dpan budak2
dh la lpas tu.. btul2 dpan surau..

ape ni??? kenapa mcm ni??
ish.. rasa nk hempuk je..
dan setengah jam mcm tu..
pegawai agama datang..

diorang ingat.. diorang speaking london, rambut blonde mcm besi karat tu
boleh kelentong la ek.. ape daa
sekali tengok IC..
nme punye la sedap..

Muhammad F***N Bin A***N
status agama: ISLAM
umur.. dirahsiakan..

yg lagi satu tu plak..

Az**L  E*****Y Bin Su***
status agama: ISLAM

tak tau la kenapa.. nk kata gastrik.. mcm terlalu awal la plak
nk kata tak cukup umur dan tak baligh
suara dh serak dh.. dan kriteria cukup umur dan baligh utk lelaki dh sah dh..
tak tau kenapa diorang tak puasa

sedih btul la..
tp time kna angkut masuk van tu.. tau plak malu.. tutup muka dgn topi..

haih.. memang btul syaitan dirantai.. tp.. nafsu yg ada dlm diri tu.. walaupun dirantai..
klu longgar ikatan nye.. still goyah jugak iman yg ada..

jadikan ni sebagai pengajaran dan iktibar supaya.. kita tak la terniat nk buat mcm tu..

byk fadhilat bulan ramadhan ni..
Puasa ni salah satu pendekat antara kita dgn Allah.. sb nye.. ia adalah sebaik-baik amalan
rugi sape yg tinggal puasa (except utk mereka yg uzur dan ABC)

"Sesiapa yg berpuasa Ramadhan dengan penuh keimanan dan pengharapan, akan diampun segala dosanya yg terdahulu"
[Hadis Riwayat Bukhari & Muslim]

Subhanaallah.. bez nye.. Allah bagi ganjaran lagi tu.. dh la puasa dpt pahala
bila kita buat dgn btul2 keimanan dan pengharapan, Allah terus ampunkan dosa kita..
Masya-Allah.. sungguh.. untung btul sape yg dpt mcm ni..

dan dlm bulan puasa ni la.. kita kena didik nafsu kita.
sb nye.. nafsu ni.. klu dia btul2 control akal dgn hati.. manusia yg hebat mcm Einstein pun blum tentu boleh terlepas punye..

So, didik diri supaya lebih bersabar.. dan banyakkan ibadah..
Bukan setakat qiam tiap2 malam.. kalau tak mampu utk bangun qiam..
ringan2 kan tulang tolong orang.. ringan2 kan tangan utk bersedekah..
Insyaallah.. walaupun nampak kecik je.. tapi.. Masya-Allah.. ganjaran dia..
sungguh.. rugi sape yg tak buat..
Kita ajak orang buat baik pun.. dh kira ibadah.. Hebat kan??

ha.. ape lagi tunggu.. jom le kumpul pahala..
sb dlm bulan Ramadhan ni.. pahala ganjaran tu berganda-ganda.. dan kalau buat dosa pun berganda-ganda jugak balasan nye..

Pandai2 la pilih yg mana patut.. Anda mampu mengubahnya.. hehe..

Salam ramadhan drpd sy dan suami.. eh.. bukan2.. salam ramadhan drpd sy sekeluarga utk semua.. semoga Ramadhan kali ni dpt kita memperbaiki diri dan menambah ganjaran pahala utk nikmat syurga Firdaus.. Insyaallah.. =)


Nyanyi sikit:
"Ku mengharapkan Ramadhan
Kali ini penuh makna
Agar dapat ku lalui
dengan sempurna"