#PrayForGaza

#PrayForGaza

SUPPORTERS

Monday, December 26, 2011

15 FAKTA SENYUM DARI SUDUT KESIHATAN

1. Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud:

“Janganlah kamu meremehkan kebaikan apa pun, walaupun sekadar bertemu saudaramu dengan wajah yang manis (wajah ceria dan senyuman).”

Hadis Riwayat Muslim.



2. Senyum merupakan satu senaman berbentuk jogging dalaman yang dapat merangsang seluruh tubuh melaui sistem saraf otak dan juga hormon-hormon. Apabila kita tersenyum, badan turut ‘tersenyum’ dan memperlahankan aliran darah yang melalui sinus ke otak. Ini sangat bermanfaat dalam mengelakkan tekanan darah yang tinggi ke otak.

3. Apabila kita tersenyum, kita hanya menggunakan 17 otot muka berbanding 43 ketika mengerutkan dahi.

4. Senyuman bukan hanya sekadar reaksi terhadap sesuatu, malah ia juga terlibat dalam penghasilan endorphin yang mengurangkan kesakitan fizikal dan emosi menjadikan seseorang itu merasa lebih selesa dengan diri sendiri.

5. Ketawa (berperasaan gembira) sebanyak 100 kali dalam tempoh 24 jam mempunyai manfaat kardiovaskular sama seperti bersenam selama 10 minit. Hal ini demikian kerana apabila kita ketawa, tekanan darah dan kadar degupan jantung meningkat. Seterusnya, kedua-dua kadar ini akan turun lebih rendah daripada paras sebelum ketawa.


6. “Tawa Rasulullah SAW hanyalah senyuman.” – Riwayat Tirmidzi.

7. Kajian yang dibuat oleh sekumpulan saintis dari Universiti Pusat Perubatan California menjelaskan terdapat dua jenis ‘stress’ iaitu stress yang baik dan stress yang tidak baik. Senyum dikategorikan sebagai stress yang baik. Stress yang tidak baik akan memberi tekanan kepada sistem ketahanan badan.

8. Apabila kita senyum, sel pembunuh tumor dan virus semulajadi dalam badan akan bertambah selaras dengan pertambahan Gamma-interferon (protein melawan penyakit), sel T (yang penting untuk sistem pertahanan badan) dan sel B (yang menghasilkan antibodi untuk melawan penyakit).

9. Senyuman juga mampu merendahkan tekanan darah, menambah kemasukan oksigen dalam darah dan ini secara tidak langsung merangsang proses penyembuhan.

10. Senyuman yang diakhiri dengan ketawa mengaktifkan bahan kimia badan dan secara tidak langsung merendahkan risiko penyakit jantung, tekanan darah tinggi, strok, arthritis dan ulser.

11. Senyuman dan ketawa adalah senaman yang baik kerana ia membabitkan diafragma, abdomen, sistem pernafasan, muka, kaki dan otot belakang badan. Ia ibarat urutan terhadap organ-organ dalam abdomen dan menguatkan otot abdomen, merangsang kedua-dua belah otak dan meningkatkan daya tumpuan belajar. Ia juga melegakan ketegangan otot dan tekanan psikologi, membuatkan otak lebih peka serta bersedia menerima maklumat baru.

12. Ketawa juga dikatakan mampu memperbaiki fungsi usus, sekali gus meningkatkan pencernaan dan penyerapan nutrient dalam badan.

13. Senyum mampu menjadi penawar kepada penyakit rohani yang kronik. Ia juga mampu menyejukkan hati yang sedang marah dan memulakan sebuah ukhuwwah.

14. Dalam ajaran Islam, senyum mempunyai kedudukan yang setaraf dengan bersedekah. Sabda Rasulullah SAW:

“Senyum kalian bagi saudaranya adalah sedekah, beramar makruf dan nahi mungkar yang kalian lakukan untuk saudaranya juga sedekah, dan kalian menunjukkan jalan bagi seseorang yang tersesat juga sedekah.”

(HR Tirmizi dan Abu Dzar).



15. Senyum seindah suria yang membawa cahaya.
Senyumlah dari hati.
Duniamu berseri.

Senyum umpama titian dalam kehidupan.
Kau tersenyum, ku tersenyum.
Kemesraan menguntum.

Senyum kepada semua.
Senyumanmu amatlah berharga.
Senyum membahagiakan.


DENGAN SENYUMAN, TERJALINLAH IKATAN.

Saturday, December 10, 2011

LA TAHZAN

Jika Allah tak memberimu seseorang yg engkau impikan, semoga Dia menghadirkan seseorang yg memimpikanmu.

Bila Allah tak memberimu seseorang yg engkau rindukan, semoga Dia menghadirkan seseorang yg merindukanmu.

Bila Allah tak memberimu seseorang yg engkau dambakan, semoga Dia memberimu seseorang yg mendambakanmu.

Bila Allah tak menyatukanmu dengan seseorang yg engkau cintai, semoga Dia menghadirkan seseorang yg mencintaimu

yang bukan menerimamu karena apa yg ada padamu, tapi apa adanya dirimu!

Allah akan selalu memberikan yg terbaik buat kita. Istikharahkan cintamu pada-Nya. Karena jodohmu takkan jauh sifat pribadinya sepertimu.

Sunday, November 27, 2011

SALAM MAAL HIJRAH 1433H

A ~ Awal dan akhir semuanya dalam ketentuan-NYA

B ~ Bersedia berubah berhijrah

C ~ Cerita semalam jadi tinggalan sejarah

D ~ Datang & pergi dalam pelbagai kejadian

E ~ Evolusi kehidupan bergerak dalam pusingan tanpa sempadan

F ~ Fenomenana perubahan adakah sejalan seiringan?

G ~ Giliran hari semalam tidak akan mampu diulang tayang

H ~ Hak milik iman diceroboh teroris nafsu tidak tergendali

I ~ Ibarat diburu bayang bayang hitam

J ~ Jengahlah jendela kehidupan penjuru kanan kiri

K ~ Kehidupan bukanlah satu persendaan fantasi

L ~ Lupakah pada Peringatan-NYA:

" Dan tidak ada sesuatupun melainkan pada sisi Kami-lah khazanahnya;dan Kami tidak menurunkannya melainkan dengan ukuran yang tertentu."
[Surah Al-Hijr : 21]

M ~ Menghitung leka bintang di langit tinggi

N ~ Namun usah dipaling wajah dari batu kerikil tempat kaki berpijak

O ~ Orang cerdik akan berusaha mengubah kerugian menjadi keuntungan sedangkan orang bodoh akan membuat suatu keburukan menjadi bertambah buruk

P ~ Perhatikan kandungan ayat suci-NYA:
"Sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan."
[Surah Al-Insyirah : 6]

Q ~ Quality kehidupan terus perbaiki dan dipertingkat

R ~ Renung kembali ayat suci-NYA
"Maka apabila kamu telah selesai (dari sesuatu urusan) ,kerjakanlah dengan sungguh sungguh (urusan) yang lain,dan hanya kepada Tuhanmulah hendaknya kamu berharap."
[Surah Al-Insyirah : 7 - 8]

S ~ Setiap yang hidup akan mati dan itulah ketetapan-NYA

T ~ Terhenti nadi kehidupan tiada yg mampu menolak

U ~ Usunglah kekuatan untuk berubah ke arah kebaikan

V ~ Vandalisme nafsu jahat perangi habis habisan

W ~ Walau bukan semudah mengalih batu atau kayu di kaki jalanan

X ~ X ada yang sia sia dalam Perkiraan-NYA

Y ~ Yang tetap bermuhasabah diri,istiqomah tafakur di jalan-NYA sebelum tersungkur

Z ~ Zuhud hatinya pada dunia agar dapat berteduh dalam naungan syurga kekal abadi selamanya.



Wednesday, November 23, 2011

HIJAB... MY RIGHT, MY CHOICE, MY LIFE

My hijaab are my identity, i will wear it no matter what you say and you cannot dictate to me to remove my hijab, do you excuse your actions by telling them that my hijaab is an opression?

Shame on you, if your women have the right to be naked I also have a right to cover myself.

I refuse to become and object of fulfilling your evil desires, you have your naked women for that, or are you bored of them? I will wear my hijaab till death knocks on my door, and after that the legacy will continue.

If you wage war against Allah's religion then know that there’s nothing left for u fo He will wage war against you. Shame on you all France, Belgium and all that are against Islam...

اِنَّ صَلاَتِي وَنُسُكِي وَمَحْيَايَ وَمَمَاتِي ِﷲِ رَبِّ الْعَالَمِينَ

Bertudung labuh; Hinalah!, Herdiklah, Cacilah!
Bertudung labuh; Hinalah!, Herdiklah, Cacilah!

Hinalah mereka!,
Hinalah mereka yang bertudung labuh!,
Hinalah mereka yang menutup aurat dengan sempurna,
Hinalah mereka Hamba Allah yang patuh!.

Hinalah mereka!,
Bertudung labuh hipokrit!,
Bertudung labuh hodoh!,
Bertudung labuh ketinggalan zaman!.

Herdiklah mereka!,
Hanya kerana mereka tunduk patuh kepada suruhan Allah!,
Sanggup mengenepikan nafsu yang membuak untuk memuaskan keinginan diri!,
Untuk tidak mendedahkan mahkota berharga buat tatapan nafsu si teruna.

Cacilah mereka,
Kerap kali tuduhan fitnah terus dicurahkan!,
Hanya kerana si dia bermaksiat, habis semuanya dikatakan sama!.
Stereotapsi sana sini!,
Teruskanlah!, mereka hanya ikhlas kerana Allah!.

Mereka sanggup!, sanggup berpanasan!,
Dikala teriknya matahari!,
Sanggup berpeluh hanya kerana kehadiran si dia bukan mahram!.
Memikirkan Allah dan Rasul lebih dari segalanya!.

Perlilah mereka!,
Dikatakan berlebih-lebihan menunjuk ke’aliman!,
Sedangkan mereka berusaha yang terbaik,
Tetapi dusta menjadi tafsiran!.

Satu demi satu tuduhan, hinaan, cacian saat mereka melangkah,
Mengumpat, memfitnah, mencela,
Dimanakah pergi erti kemanusiaan?
Atau lantangnya suara memekikan Amar Ma’ruf Nahi Mungkar?!,
Saat si dia melutut pada Allah, dikatakan lagak bagus!.

Dunia, dunia kini penuh dengan penipuan, kesombongan manusia!.
Kata-kata manis terus diekpresikan seindah bunyi siulan burung,
Tetapi realitinya busuk dan kotor,
Prioritinya dunia bukannya si Dia.

Hai mereka yang bertudung labuh,
Jagalah akhlak mu! jangan kerana engkau seorang habis punah mereka yang lain,
Janganlah engkau menganggap diri itu sempurna, luruskan niat mu!,
kerana Allah sayang pada mereka yang ikhlas dan taat pada SuruhanNya.

Hai mereka yang bertudung labuh!
Islam itu datangnya asing!,
Kembalinya pun asing!,
Beruntunglah kau saat kau diasingkan!,
kerana kelak kau akan diasingkan bersama Rasulullah didalam syurga!

Hai yang bertudung labuh,
Janganlah bersedih!. Janganlah berduka!.
Tabahkan hati, kuatkan Iman tingkatkan taqwa!,
Biarkan berapa banyak sekalipun longgokan manusia merendahkan anda,
Kerana ingat, disisi Allah, andalah yang tinggi dan mulia!.
Janji Allah itu pasti, dan dia Maha Menepati Janji...

Saturday, November 12, 2011

APA ITU HIDUP???

Assalamualaikum… ingin saya kongsikan dgn anda semua… apa itu hidup… adakah kita tahu matlamat hidup kita setiap hari?? Atau sntiasa berubah ikut mood dan pengaruh drpd rakan-rakan??


HIDUP KITA CUMA DI DALAM 3 HARI

Semalam ~ Sudah menjadi sejarah.
Hari Ini ~ Apa yang sedang Kita lakukan.
Esok ~ Hari yang belum pasti.

Hisablah Hari pertama semoga Hari yang kedua
Kita lebih baik bagi kita untuk menghindari yang mungkar dan beramal soleh dengan kusyuk kerana mungkin ajal kita pada Hari yang ketiga.

HIDUP CUMA DALAM 2 NAFAS:


Nafas Naik.
Nafas Turun.

Hargailah Nafas yang naik kerana udara yang disedut
Adalah pemberian Allah secara percuma Dan
Carilah keredhaan~Nya dalam menggunakannya.

Bertaubatlah dalam Nafas yang kedua kerana mungkin itu
Nafas yang terakhir keluar dari tubuh bersama
Nyawa Dan roh untuk meninggalkan dunia yang fana ini.

HIDUP CUMA ADA 2 PILIHAN :
Hidup dalam keredhaan Allah.
Hidup dalam kemurkaan Allah.

HIDUP YANG ABADI CUMA ADA 2 TEMPAT:
Kekal di dalam neraka.
Kekal di dalam syurga.

Ingatlah kecelakaan neraka itu amat mengerikan
Dan Kita hanya diyakinkan oleh keyakinan Kita kepada rukun IMAN.
Rukun Iman itu pula Ada 6 Dan apabila…
Hilang salah satu daripadanya maka hilanglah IA.

Kelazatan Dan kesejahteraan syurga itu maha HEBAT.
Tidak terduga oleh fikiran Kita Dan untuk mendapatkannya
Terjemahkan rukun ISLAM yang 5 itu
Dan puncaknya adalah SOLAT .. . Amat sukar untuk dipercayai
Bagi yang ingin ke SYURGA tetapi tidak bersolat,
Umpama seorang yang mahu menaiki kapal terbang,
Tetapi tidak mempunyai boarding pass.

Dan mereka yang sengaja melalaikan solat,
Umpama mengeposkan sepucuk surat tanpa melekatkan setem .. .
Apabila ditanya bagaimana surat itu akan sampai
Pada penerimanya .. . Lalu dia pun berkata
Setemnya akan dihantar kemudian.

Ada 2 penyelesaian dalam kes ini :
Dia mungkin didenda .. . Atau, suratnya masuk tong sampah.

Oleh itu, tidakkah Kita semestinya bersyukur
Atas segala nikmat yang Allah kurniakan kepada Kita .. ..
Sekurang-kurangnya Allah telah memberi udara
Secara percuma untuk Kita berzikir mengingati~Nya
Setiap detik Dan ketika, hinggalah Kita kembali
Kepada Allah dalam keadaan jiwa yang tenang .. .
Lalu masuk ke dalam syurga dalam keadaan
Kita redha Dan Allah meredhai.

✿..Jika SESAT di hujung jalan, baliklah ke PANGKAL JALAN..tetapi jika jalan sudah BENAR namun pelbagai MASALAH menghalang, JANGAN BERPATAH BALIK..teruskan PERJALANAN..jangan pandang pada KETENTUANNYA..jangan pandang pada MUSIBAHNYA, jangan pandang apa yang dihadapi..susah mahupun senang, semuanya dari Ilahi...semuanya punyai MAKSUD yang tersembunyi sekiranya dirimu MEMAHAMI dan MENGERTI..✿~

✿ Ingatlah..segala NIKMAT yang ada padamu adalah datangnya dari ALLAH, kemudian apabila kamu ditimpa KESENGSARAAN, KEDUKAAN dan KESEDIHAN..maka kepadaNYA juga kamu perlu meminta PERTOLONGAN..✿

Semoga Kita semua berbahagia + sejahtera senantiasa
.. . Di dunia jua di akhirat kelak serta
Di dalam rahmat Allah SWT.

Insyaallah.. wallahualam…

Wednesday, November 9, 2011

40 TIPS 4 BETTER LIFE (Just 4 fun)

1. Take a 10-30 minutes’ walk every day. And when u walk,smile. (^_^)
2. Sit in silence 4 at least 10 minutes each day.
3. Sleep at least 7 hours.
4. Live with the 3 E’s-Energy, Enthusiasm, and Empathy.
5. Play more games.
6. Read more books than u did last year.
7. Make time 2 practice meditation, yoga and prayer. They provide us with daily fuel for our busy lives.
(Solat tu penting dan ada hikmahnye.. so, rajin2 la ye wat solat sunat)
8. Spend time with people over the age of 70 & under the age of 6.
9. Dream more while u are awake.
(tapi jgn berangan cam mat jenin)
10. Eat more foods that grow on trees and plants and eat less food that is
manufactured in plants.
11. Drink plenty of water.
12. Try 2 make at least 3 people smile each day.
13. Don’t waste ur precious energy on gossip.
14. Forget issues of the past. Don’t remind ur partner with his/her mistakes of the past. That will ruin ur present happiness.
15. Don’t have negative thoughts or things u cannot control. Instead invest ur energy in the positive present moment.
16. Realize that life is a school and u are here to learn. Problems are simply part of the curriculum that appear and fade away like algebra class but the lessons u learn will last a lifetime.
17. Eat breakfast like a king, lunch like a prince and dinner like a beggar.
18. Smile and laugh more.
(jgn over)
19. Life is too short to waste time hating anyone. Don’t hate others.
20. Don’t take urself so seriously. No one else does.
21. U don’t have to win every argument. Agree to disagree. (mengalah tak bermaksud kalah)
22. Make a peace with ur past so it won’t spoil the present.
23. Don’t compare ur life 2 others’. U have no idea what their journey is all about. Don’t compare ur partner with others’.
24. No one is in charge of ur happiness except u.
25. Forgive and Forget
26. What other people think of u is none of ur business.
27. Allah heals everything.
28. However good or bad a situation is-it will change.
29. Ur job won’t take care of u when u were sick. Friends will. Stay in touch…

30. Get rid of anything that isn’t useful, beautiful or joyful.
31. Envy is a waste of time. U already have all u need.
32. The best is yet 2 come.
33. No matter how u feel, get up, dress up and show up.
34. Do the right thing!
35. Call ur family often.
(jgn asik bergayut dg bf/gf jek)
36. Ur innermost is always happy. So, be happy.
37. Each day, give something good 2 others.
38. Don’t overdo. Keep ur limits.
39. When u awake alive in the morning, thanks to ALLAH for it
40. Please forward this to everyone u care about.

TAKE CARE… LoVE URSELF…PEACE



Wednesday, November 2, 2011

DUNIA AKHIR ZAMAN

DUNIA SUDAH AKHIR ZAMAN.. ALLAHHUAKBAR

Pertubuhan Melayu Murtad telah diluluskan!! (APA NAK JADI NI???)


persatuan Melayu Kristian telah SAH ditubuhkan di Malaysia !!
Injil telah dicetak & di edar...
IFC buat RoadshoW besar-besaran sokong kebebasan Beragama...
Bersedialah wahai saudara - saudari ku yang amat disayangi...


BERDOALAH SEMOGA UMAT ISLAM SELAMAT
tolong sebarkan kepada yang cintakan AGAMA ALLAH


Lina Joy & Para (peguamnya)
"ISLAM DIHINA DI MALAYSIA"
Baca sama-sama...

Dunia akhir zaman semakin menakutkan bila
berkait dgn soal akidah. Nak jadi apa dah ni??

Patut laa ada yang kata tak nak ada anak.
Bukan takut nak beranak, tapi takut
ada anak yang terpesong akidah.. baik tak de langsung!!

Mufti Perak, Datuk Harussani Zakaria bangkit dalam isu ini dengan membuat kenyataan akhbar bahwa umat Islam wajib isytihar perang terhadap pertubuhan IFC itu dan minta 50 ahli politik Islam yang menurunkan signature sebagai menyokong penubuhan IFC itu bertaubat kepada ALLAH SWT kerana dibimbangi aqidah mereka sudah terbatal.

Datuk Harussani juga minta kepada semua penceramah, semua ustaz-ustaz yang mengajar
kuliah-kuliah dan semua khatib-khatib, supaya jangan lupa cakap benda ni dalam kuliah-kuliah dan di atas mimbar-mimbar Jumaat bahwa pertubuhan IFC ini adalah musuh Islam di M`sia.

Tuan-tuan tau depa minta apa kat PM?...
Depa send memorandum kepada PM meminta 15 perkara berhubung
dengan Islam supaya dimasukkan dalam perlembagaan Malaysia.
Antaranya:

1) Setiap anak yang baru dilahirkan di Malaysia jangan dikaitkan dengan
mana-mana agama sehinggalah anak itu berusia 18 tahun
- Tu dia tuan-tuan. Ini apa cerita ni? Maknanya, anak-anak kita langsung tidak boleh
dididikkan dengan cara Islam. Kita tak boleh bubuh nama Islam kat
anak-anak. Sampai umur 18 tahun, baru boleh duduk bincang di mahkamah,
tanya kat anak kita, 'Hang nak ikut ugama apa?'...Kalau dia kata nak
jadi hindu, maka jadi hindulah dia. Kita tak boleh nak buat apa sebab dah
digazetkan dalam Perlembagaan Negara.

2) Di dalam dokumen pengenalan mykad dan passport dihapuskan kolum
identiti agama - maknanya, perkataan 'Islam' yang ada kat mykad kita itu,depa
minta di'tiada'kan.

3) Mana-mana orang bukan Islam kalau nak kahwin dengan orang Islam, dia
tidak perlu masuk Islam.

4) Mana-mana orang Islam yang nak kahwin dengan orang bukan Islam,
mestilah dia tukar agama kepada bukan Islam.

5) Sebagaimana kerajaan Malaysia menyalurkan dana kepada masjid-masjid,
begitu juga kerajaan Malaysia mesti menyalurkan dana kepada semua rumah
ibadat orang bukan Islam.

6) Peraturan sekolah yang mengizinkan anak orang Islam menutup aurat
hendaklah dimansuhkan, kerana ia menghina agama bukan Islam.

7) Hapuskan mahkamah syariah kerana ia juga menghina agama-agama lain -
mahkamah syariah kalau takdak, habih la kita tuan-tuan. Walaupun la ni
bukannya perfect, tapi itulah satu-satunya mahkamah yang defence agama
kita. Kalau mahkamah syariah disingkirkan, masalah faraid pusaka, masalah
nikah kahwin, cerai talak apa semua tu macamana?...Kalau tak dak mahkamah
syariah, maknanya, perkahwinan tidak akan berjalan di atas akad nikah,
sebaliknya, perkahwinan akan dibuat secara berdaftar

8) Mana-mana orang bukan Islam yang masuk Islam, semua hartanya
dikembalikan kepada waris yang tidak beragama Islam.

9) Mana-mana pasangan yang bukan Islam, apabila masuk Islam, maka hak
penjagaan anak tidak boleh diberikan kepada mereka.

10) Sebagaimana program-program di radio dan tv yang menerangkan tentang
ajaran Islam dalam bahasa ibunda masing-masing, begitu juga
ajaran-ajaran lain daripada Islam juga perlu diberi ruang.

11) Sepertimana Quran, hendaklah kerajaan Malaysia turut mencetak bible
dalam bahasa Melayu untuk diedarkan di seluruh negara.

12) Apa istimewanya Islam sehingga ditabalkan sebagai agama rasmi di
Malaysia? ...lagi 3 ana tak ingat, anta boleh refer dalam Majalah Millenium
Muslim

Ini dia tuan-tuan, Islam diludah depan mata kita sendiri, so mana
sensitiviti kita terhadap agama kita sendiri?


Datuk Harussani tegur PM dan 50 ahli politik Islam yang sokong pertubuhan tersebut supaya
dibatalkan pertubuhan itu.

Tau 50 orang Islam tu kata apa?

Depa kata kat Mufti Perak,
'Ni lah kalau dah terlalu tua jadi mufti, tak open minded
langsung!'

Datuk Harussani balas dalam majalah 'Millenium Muslim',
katanya:
'Di atas sikap open-minded rakyat Malaysia yang terlampau lebih,
maka inilah hadiahnya!'


Ini dia kata-kata seorang ulama di Malaysia. Yang lainnya sunyi sepi termasuklah akhbar-akhbar,
macam ada benda dalam mulut sampai tak boleh nak buka!



Kata Al-Imam Ibn Kathir didalam tafsirnya:
'Sepertimana yang Tartar
berhukum dengan berteraskan sistem pemerintahan yang diambil daripada raja mereka Genghiz Khan yang telah mencipta untuk mereka undang-undang Yasa yang merupakan sebuah buku menghimpunkan hukum-hakam yang diambil daripada syariat yang berbagai, iaitu Yahudi, Nasrani, Islam dan lain-lain.



Dalamnya juga banyak hukum-hakam yang diambil daripada fikiran dan hawa
nafsunya semata, lalu dijadikan undang-undang yang diikuti oleh anak
cucunya.

Mereka mendahulukannya melebihi kitab Allah dan Sunnah
Rasulullah, sesiapa yang berbuat demkian maka dia adalah kafir dan wajib diperangi
sehingga dia kembali kepada hukum Allah dan Rasulnya dan tidak berhukum
selain daripadanya dalam perkara kecil ataupun besar
(rujukan tafsir al-Quran al-'Azim oleh al-Imam Ibn Kathir jld. 2, m.s. 70. Cetakan Beirut)

Wallahua'alam
27 SEPTEMBER 2007

**SAPA YANG BACA ARTIKEL NIE 'DIWAJIBKAN' POST KEPADA SAUDARA MUSLIM LAINNYA... KERANA INI SEBAHAGIAN DARI JIHAD... SUPAYA SAUDARA MUSLIM KITA DAPAT TAHU TENTANG UNSUR-UNSUR MENGHANCURKAN ISLAM...***



sumber : http://www.facebook.com/profile.php?id=100000731145478